Teoston ja Valon sopimus 2015

Teosto ja Valo ovat sopineet Valon jäsenjärjestöjen musiikinkäyttöluvista ja korvauksista vuosille 2015 - 2016. Sopimus kattaa musiikin käytön tapahtumissa, jotka on järjestänyt Valo tai sopimukseen sitoutunut Valon jäsenjärjestö.

Teoston ja Valon (Valtakunnallinen liikunta- ja urheiluorganisaatio ry) tekemän sopimuksen piiriin kuuluvat myös siihen sitoutuneiden Valon jäsenjärjestöjen alueelliset ja paikalliset jäsenyhteisöt; piiri- ja aluejärjestöt, jäsenyhdistykset, seurat sekä joukkueet. Tarkemmat tiedot sopimuksen piiriin kuuluvista järjestöistä löytyvät Valon nettisivuilta.

Sopimuksen myötä lajiliittojen ja seurojen ei tarvitse erikseen hakea Teostolta lupaa tai maksaa korvausta sopimuksen piiriin kuuluvasta musiikinkäytöstä.

Sopimuksessa määritellään musiikin käyttöä liikunta- ja urheilutoiminnassa sekä niiden oheistapahtumissa koskevat ehdot. Sopimus kattaa myös musiikin pienimuotoisen tallentamisen. Sopimus antaa seuroille oikeuden käyttää musiikkia taustamusiikkina järjestämässään liikunta- ja urheilutoiminnassa (kilpailuissa, harjoituksissa, kilpailu- ja harjoitusalueella sekä liikunta- ja urheilutapahtumissa jne.) samoin kuin pienimuotoisissa oheistapahtumissa (esimerkiksi myyjäisissä, juhlissa ja illanvietoissa, näytöksissä ja leiritilaisuuksissa).

Sopimus ei kuitenkaan kata kaikkea musiikinkäyttöä. Erityistapausten linjanvedoista ja musiikinkäytön hinnoista tapahtuman järjestäjän tulee neuvotella Teoston kanssa erikseen ja hankkia mahdollisesti tarvittavat lisäluvat ottamalla yhteyttä Teoston asiakaspalveluun joko sähköpostilla tai soittamalla maksulliseen palvelunumeroon 010 808 118.

Lisätietoja:
Valo, Valtakunnallinen liikunta- ja urheiluorganisaatio
Riikka Lahti, asiantuntija
riikka.lahti@valo.fi

Rainer Anttila, palvelupäällikkö
rainer.anttila@valo.fi

P. 09 348 121 (arkisin klo 8-16)