Uusi Tapahtumalupa

Kun yritys, yhteisö tai yksityishenkilö järjestää tapahtuman, jossa soi musiikki, musiikin käyttöön tarvitaan aina lupa. Tällaisia tapahtumia ovat esimerkiksi konsertit, festivaalit, näyttelyt, messut, pikkujoulut ja keikat. Teoston ja Gramexin uuden, yhteisen Tapahtumaluvan voi hakea uudessa sähköisessä palvelussa, joka avataan 7.1.

Yksi jatkuva musiikinkäyttölupa, yksi ”luukku”

Teoston ja Gramexin yhteinen Tapahtumalupa on jatkuva musiikinkäyttölupa. Kun haet ja saat Tapahtumaluvan, teet Teoston ja Gramexin kanssa järjestämiesi tapahtumien musiikinkäyttöä koskevan sopimuksen. Sopimus eli musiikinkäyttölupa on voimassa siihen saakka kunnes irtisanot sen. Luvan saamisen jälkeen ilmoitat järjestämiesi tapahtumien tiedot kummankin järjestön osalta Teoston ylläpitämässä verkkopalvelussa: tapahtumien perustiedot aina ennen tapahtumaa ja tapahtumien musiikinkäytön laskutukseen tarvittavat tiedot tapahtuman jälkeen.

Ilmoita tiedot ajoissa, niin saat alennusta

Verkkopalvelu tapahtumatietojen ilmoittamiseen, tarkistamiseen ja muokkaamiseen on käytössäsi 24/7. Saat käyttäjätunnukset verkkopalveluun, kun tapahtumalupahakemuksesi on käsitelty.

Tapahtumien perustiedot (tapahtumapäivä(t), tapahtuman nimi, järjestäjän tiedot jne.) on ilmoitettava etukäteen, laskutustiedot (tapahtumassa käytettyä musiikkia ja tapahtuman tuottoja tai yleisömäärää koskevat tiedot) viimeistään 14 vuorokautta kunkin tapahtuman jälkeen. Kun ilmoitat tapahtumiesi tiedot ajoissa, saat kunkin tapahtuman musiikinkäyttökorvauksesta 3 % alennuksen.

Maksat vain siitä, mitä todella käytät

Vaikka Tapahtumalupa kattaa kaiken tapahtumasi musiikinkäytön, maksat vain sellaisesta musiikinkäytöstä, mitä tapahtumassasi todella on. Kun ilmoitat verkkopalvelussa, millaista musiikkia tapahtumassa on käytetty ja miten, musiikinkäyttökorvaus eli luvan hinta määräytyy juuri sen mukaan.

Kysyttävää? Lisätietoja Tapahtumaluvasta saat tarvittaessa Teoston asiakaspalvelusta.

Teosto edustaa kotimaisia ja ulkomaisia musiikin tekijöitä: säveltäjiä, sanoittajia, sovittajia ja musiikin kustantajia. Gramex edustaa kotimaisia ja ulkomaisia muusikoita, kapellimestareita, laulajia ja äänitteiden tuottajia.