Joulukuun tilitys maksuun

Joulukuun tilitys musiikintekijöille ja -kustantajille on maksettu 12.12. Tilityksessä maksettiin kotimaisille tekijöille 4,5 miljoonaa euroa korvauksia musiikin esittämisestä kaupallisilla radiokanavilla, suurissa konserteissa, VoD-palveluissa ja ulkomailla sekä tallennus-, hyvitysmaksu- ja lainauskorvauksia.

Joulukuun tilitys musiikintekijöille ja -kustantajille on maksettu 12.12. Tilityksessä maksettiin kotimaisille musiikintekijöille ja -kustantajille 4,5 miljoonaa euroa korvauksia heidän musiikkinsa esittämisestä kaupallisilla radiokanavilla, suurissa konserteissa, VoD-palveluissa ja ulkomailla sekä tallennus-, hyvitysmaksu- ja lainauskorvauksia. Joulukuussa maksettavat Video on Demand (VoD) -tilityksessä on mukana musiikin käyttö VoD-palveluissa vuoden 2013 joulukuuhun saakka. VoD-palveluita ovat mm. Netflix, Viaplay, Elisa Viihde.

Joulukuun tilityksessä korvauksia maksettiin noin 5 200 Teoston asiakkaana olevalle säveltäjälle, sanoittajalle, sovittajalle ja musiikkikustantajalle.

Kotimaisille tekijöille maksettu tilitys sisältää 1,5 miljoonaa euroa korvauksia Suomessa vuonna 2014 esitetystä musiikista ja 1,7 miljoonaa NCB:n keräämiä tallennus- ja online-korvauksia. Lisäksi maksettiin 330 000 euroa korvauksia kotimaisten tekijöiden musiikin esittämisestä ulkomailla, 730 000 euroa hyvitysmaksua teosten kopioinnista yksityiseen käyttöön vuonna 2013 ja 210 000 euroa vuoden 2014 lainauskorvauksia.

Lisäksi ulkomaisille musiikintekijöille maksetaan 2,7 miljoonaa euroa Suomesta kerättyjä esityskorvauksia.