Kesäkuun tilitys

Kesäkuun tilitys Teoston asiakkaana oleville musiikin tekijöille ja kustantajille on maksettu. Tilityksessä maksettiin korvauksia yhteensä 17,4 miljoonaa euroa, ja tilitys koostuu pääsin vuonna 2015 kerätyistä esityskorvauksista. Tilitystä sai yhteenä 10 037 musiikin tekijää ja kustantajaa.

Kesäkuun tilitys koostui pääosin kotimaisilla radiokanavilla, tv:ssä, konserteissa, festivaaleilla ja muissa elävän musiikin tapahtumissa soitetun musiikin esityskorvauksista. Lisäksi maksettiin NCB:n tallennus- ja online-korvauksia sekä ulkomaan korvauksia. Tilityksessä oli mukana ensimmäistä kertaa korvauksia verkkotallennuspalveluista, eli Sonera Viihteen ja Elisa Viihteen kaltaisista teleoperaattorien palveluista, joissa kuluttaja voi tallentaa tv-ohjelmia omaan käyttöönsä.

Osalle oikeudenomistajista ylimääräisiä NCB-korvauksia

Osalle asiakkaistamme on valitettavasti maksettu kesäkuun tilityksessä virheellisesti ylimääräisiä NCB-korvauksia. Ylimääräinen tilitys koskee Warnerin pohjoismaisia äänitemyynnin korvauksia, jotka maksettiin ennakkona Teoston asiakkaille maaliskuun tilityksen yhteydessä. Ennakko jäi vähentämättä kesäkuun korvauksista, joten sama korvaus on maksettu nyt kahteen kertaan samoille asiakkaille.

Jos olet saanut liikaa korvauksia, voit tarkistaa ylimääräisenä maksetun summan verkkopalvelun Maksetut korvaukset -kohdasta maaliskuun maksupäivällä (18.3.2016). Warnerin äänitemyynnin korvausten summa löytyy eriteltynä maaliskuun maksutiedoissa rivillä Warner CLA 2/14 ja 1/15.

Nyt ylimääräisenä maksetut korvaukset vähennetään seuraavien Teoston tilitysten yhteydessä. Jos kaipaat asiasta lisätietoa, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme (omateosto@teosto.fi, puh. 010 808 118).