Kesäkuun tilitys maksettu

Kesäkuun tilityksessä musiikintekijöille ja -kustantajille on maksettu 15,5 miljoonaa euroa. Korvauksia maksettiin kaikkiaan 9 640 musiikintekijälle ja -kustantajalle. Keskimääräinen tilityssumma oli 1 603 euroa. Pankkiyhteyksistä riippuen rahat näkyvät tilitystä saavien asiakkaidemme tileillä noin 1–3 pankkipäivän kuluessa.

Kesäkuun tilitys koostuu pääosin vuonna 2014 radiossa, tv:ssä, konserteissa, festivaaleilla ja muissa elävän musiikin tapahtumissa soitetun musiikin esityskorvauksista. Mukana on myös ulkomaan tilityksiä ulkomailla esitetyistä musiikista.

Tilityksessä maksettiin ensimmäistä kertaa korvauksia DJ-keikoilla soitetusta musiikista. Lisäksi TV-alueen korvauksissa on ensimmäistä kertaa mukana Fox-kanavalla esitetty musiikki ja kaupallisista radiokanavista Loop. Festivaaleista Qstock tilitetään ensimmäisen kerran omana tilitysalueenaan. Teoston tilityksen lisäksi kesäkuussa maksetaan NCB:n tallennuskorvauksia ja korvauksia musiikin käytöstä online-palveluissa.

Kesäkuun tilityksen teoskohtaiset tiedot ja summat ovat tarkistettavissa Teoston verkkopalvelussa. Verkkopalvelusta löytyvät myös tilityskertoimet, joita kesäkuun esityskorvausten maksussa on noudatettu.