Tanssiorkesteri Sinitaivaalle Vuoden raportoija -tunnustus

Musiikintekijät ja -kustantajat jakoivat Vuoden raportoija –tunnustuksen tanssiorkesteri Sinitaivaalle. Sinitaivas on esimerkillisesti huolehtinut esitetyn musiikin raportoinnista Teostolle.

Musiikintekijät ja -kustantajat jakoivat tänään Vuoden raportoija –tunnustuksen tanssiorkesteri Sinitaivaalle. Musiikkialan tunnustus ja 2000 euron palkintosumma myönnettiin yhtyeelle ja sen jäsenille heidän ansiokkaasta toiminnastaan elävän musiikin saralla: Sinitaivas on esimerkillisesti huolehtinut esitetyn musiikin raportoinnista Teostolle ja varmistanut työllään, että Teosto voi kohdentaa esityskorvaukset oikein kappaleiden tekijöille.

Keikkojen raportoinnilla on tärkeä merkitys musiikintekijöille, sillä artistien ja bändien lähettämien tietojen avulla Teosto maksaa korvauksia esitettyjen kappaleiden alkuperäisille tekijöille. Monet säveltäjät ja sanoittajat eivät esiinny itse lainkaan, joten elävän musiikin korvaukset ovat heille tärkeää tuloa.

Tavaramerkkinä monipuolinen ohjelmisto

Sinitaivas on tuttu näky keikkapaikoilla ympäri Suomen ja yksi maamme suosituimmista tanssiorkestereista. Yhtyeen ura sai vauhdikkaan alun Viihdyttäjä 2007 -kilpailusta, jonka voiton myötä Sinitaivas kiinnitettiin Kesäillan valssi -ohjelman kiertuebändiksi. Parhaimmillaan yhtye on tehnyt 200 esiintymistä vuodessa.

Tunnustuspalkinnon Sinitaivaalle antoivat Teosto, Suomen Säveltäjät ry, Suomen Musiikintekijät ry ja Suomen Musiikkikustantajat ry.

Vuoden raportoija -tunnustuksella halutaan kunnioittaa sellaisia esittäjiä ja tapahtumien järjestäjiä, jotka hoitavat esitetyn ohjelmiston ja lipputulojen raportoinnin mallikkaasti.

Lue lisää uutisia