TOP 20 – Future Hitmakers

Top 20 – Future Hitmakers on intensiivikurssi nuorille, lupaaville musiikintekijöille. Kurssin tavoitteena on auttaa tekijöitä etenemään urallaan ja verkostoitumaan muiden biisin tekijöiden ja musiikkialan ammattilaisten kanssa – sekä inspiroida luomaan uutta musiikkia.

Kurssilla Thomas Kirjosen, Iisa Pykärin, Jonas W Karlssonin ja Hank Solon kaltaiset tunnetut musiikintekijät kertovat omista työskentelytavoistaan, omien biisiensä synnystä ja urapolustaan. Osallistujat pääsevät myös itse säveltämään ja sanoittamaan musiikkia co-writing-sessioissa ja saavat biiseistään palautetta alan ammattilaisilta.

Lisäksi levy- ja kustannusyhtiöiden edustajat, kuten Lasse Kurki (Warner Music), Olli Halonen (Sony Music) ja Eero Tolppanen (Elements Music) valottavat alan lainalaisuuksia ja toimintamalleja sekä vinkkaavat, miten aloittelevat tekijät pääsevät mukaan bisnekseen. Kurssilla korostuu käytännönläheisyys ja tiivis yhteistyö musiikkialan eri toimijoiden kanssa.

Kurssin järjestävät Teosto, Music Finland ja Suomen Musiikkikustantajat.

Kenelle kurssi on tarkoitettu?

Kurssille haetaan nuoria, lupaavia, aloittelevia kirjoittajia, joilla on jo kokemusta biisien tekemisestä. Oleellista on halu ja into luoda uutta musiikkia. Kurssi soveltuu parhaiten kansainvälisille markkinoille suuntaaville pop-musiikin tekijöille, jotka ovat jo lähellä ammattikirjoittajan tasoa.

Kurssin ohjelma

Top 20 – Future Hitmakers koostuu 3 kurssikerrasta ja yhdestä studiosessiosta.

16.2. klo 16–19 Tekijän uratarina

• Miten päästä alalle, musiikkialan opinnot vs. tekeminen, oikeiden kontaktien merkitys ja mistä niitä löytyy?
  • Tilaisuutta isännöi Teosto

15.3. klo 16–19 Miten päästä mukaan bisnekseen?

• Levy-yhtiön ja kustantajan rooli, millaisia sopimuksia alalla tehdään, majorit vs. indiet, kansainvälinen toiminta
  • Tilaisuutta isännöi Suomen Musiikkikustantajat

12.4. klo 16–19 Biisien tekeminen ja co-write

• Biisin tekemisen työskentelymetodit, roolitus ja työnjaot, co-writen hyvät ja huonot puolet
  • Tilaisuutta isännöi Music Finland

Lisäksi toukokuussa kurssilaisille järjestetään studio- /kirjoitussessio.

Kurssille otetaan 15–20 musiikintekijää. Kurssin osallistujavalinnat tehdään joulukuun puoliväliin mennessä, minkä jälkeen valinnoista ilmoitetaan kaikille hakijoille. Kurssin hakuaika on päättynyt

Kurssi on maksuton ja järjestetään Helsingissä. Kurssimatkat ja mahdolliset majoitukset ovat osallistujille omakustanteisia. Kurssipaikan vastaanottaminen on sitova ja edellyttää osallistumista kaikille kurssikerroille ja co-write-sessioon.

KURSSIN PUHUJAT

KYSYTTÄVÄÄ? OTA YHTEYTTÄ!