Verkkopalvelu uudistunut

Uudistettu kustantajan verkkopalvelu on nyt käytössäsi! Ensimmäiset kustantajan verkkopalvelun uudistetut osiot ovat omien teosten selaus  ja kustannussopimustietojen ilmoittaminen.

Palvelun uudet ominaisuudet

Uudistuksen myötä voit ilmoittaa verkkopalvelun kautta entistä monipuolisemmin erilaisia sopimuksia sekä nähdä tarkempaa tietoa kustantamistasi teoksista.

Kun kirjaudut verkkopalveluun, näet ensin omat teoksesi, eli teokset joissa palveluun sisään kirjautunut yhtiö on osapuolena. Jos yhtiölläsi on eri katalogeja, saat niiden teoslistat näkyviin, kun valitset kustantajanimesi alta haluamasi toiminimen. Jos listassa ei näy kaikkia tarvittavia yhtiöitä, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kun klikkaat teoslistasta yksittäisiä teoksia, näet teoksen osapuolet ja jaot nyt myös muiden maiden kuin Suomen osalta.

Kustannussopimuksen tietojen ilmoittaminen onnistuu kohdassa "Ilmoita sopimustiedot". Voit joko liittää sopimukseen teoksia, jotka löytyvät teosrekisteristä tai tehdä teosilmoituksen samalla, kun ilmoitat sopimustietoja. Jos teos löytyy jo valmiiksi teosrekisteristä ja sen tiedot ovat oikein, siitä ei kannata tehdä uutta teosilmoitusta vaan ainoastaan liittää se kustannussopimukseen.

Paperikopiot alikustannussopimuksista, ennakoista ja poikkeavista osuuksista

Voit ilmoittaa uudistuneessa verkkopalvelussa kaikki muut sopimukset paitsi alikustannussopimukset, joista sinun tulee jatkossakin toimittaa paperikopio Teostoon. Jos kustannussopimuksessa on sovittu ennakoista, tarvitsemme verkkoilmoituksen lisäksi paperikopion sopimuksesta sekä valtakirjan kustannettavalta tekijältä.

Jos kustannussopimuksessa on sovittu mekanisointi- tai synkronointiosuuksista, jotka poikkeavat esityskorvausosuudesta, voit ilmoittaa esityskorvausosuudet verkossa, mutta lisäksi sinun tulee toimittaa Teostolle paperikopio sopimuksesta.

Verkkopalvelun kohdasta "Tilitystiedot ja muut palvelut" pääset palvelun tuttuihin osioihin, joista löydät muun muassa tilitysinformaation. Samasta paikasta löytyy myös Teosselaus, jolla voit selata kaikkia teostietokannasta löytyviä teoksia.

Anna palautetta!

Kustantajien verkkopalvelua on kehitetty yhteistyössä kustantajien kanssa ja palvelun kehitys jatkuu edelleen. Toivommekin, että annat palautetta verkkopalvelun eri osioista!

Palautetta voit antaa joko verkkopalvelun uusien toiminnallisuuksien yhteydessä, esim. kustannussopimuksen ilmoittamisen päätteeksi tai sähköpostitse.