

Musiikki on voima, jota tarvitaan tulevaisuudessakin!
Teosto ja Nelonen Media Live työskentelevät yhdessä kotimaisen musiikin tulevaisuuden puolesta nostamalla tuoreen tulokkaan – musiikintekijän tai bändin – suoraan festarilavoille! Yleisöä pyydettiin ilmiantamaan tulevaisuuden kuuma nimi, jonka he haluaisivat nähdä isoilla lavoilla. Ilmoitetulla esiintyjällä piti olla omia musiikkijulkaisuja, ammattimainen ote keikkailuun, faneja sekä pääosin itse tehtyjä biisejä ohjelmistossa.
Ammattimainen tuomaristo valitsi kolme esiintyjää yli 1250 ehdotetun esiintyjän joukosta. Uudet soundit -kisan voittajiksi valikoituivat whereismike (RMJ-festivaalille), Nupu (Suomipop-festivaalille) ja rock band from hell (Kuopiorockiin). Lippuarvonnan voittajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti!

Voittajat on valittu! Saimme kampanjaan yli 4500 erinomaista ehdotusta!
AJANKOHTAISTA

7.12.2023
Tuomariston valitsemien esiintyjien uskotaan olevan tulevaisuuden merkittäviä tekijöitä, jotka saavuttavat vielä paljon!

7.11.2023
Uudet soundit -kampanjaan tehtiin huikeat 4500 ehdotusta, joissa esitettiin 1250 eri esiintyjää.

2.10.2023
Teosto ja Nelonen Media Live työskentelevät yhdessä kotimaisen musiikin tulevaisuuden puolesta.
Raadin jäsenet





Aikataulu
Miten Teosto auttaa musiikintekijää?
Teosto tilittää vuosittain noin kymmenen miljoonaa euroa live-esiintymisistä kertyneitä korvauksia musiikin tekijöille. Teoston rooli musiikintekijän tulolähteenä onnistuu vain, jos tapahtumien järjestäjät huolehtivat maksuista ja esiintyjät tekevät keikoista Teosto-ilmoituksen. Tämä jää usein aloittelevilta esiintyjiltä tekemättä. Katso animaatio, joka selventää miten pitää toimia.
FAQ
Ehdotuksen voi tehdä kuka tahansa kampanjasivun lomakkeella. Yhteystietojaan ei tarvitse jättää, ellei halua osallistua festarilippujen arvontaan. Perustelut ja linkki ehdotetun esiintyjän julkaisemaan musiikkiin kuitenkin tarvitaan kaikkiin ehdotuksiin.
Kampanjassa on mukana kolme erilaista festivaalia: Rockfest (13.-15.6.2024 Hyvinkäällä), RMJ (20.-22.6.2024 Raumalla) ja Suomipop (11.-13.7. Jyväskylässä). Kullekin festivaalille valitaan yksi esiintyjä esiintymään ”Uudet soundit” -tittelin alla. Kaikkiaan siis kolme tuoretta esiintyjää saa mahdollisuuden kiivetä ison festivaalin lavalle.
Ennen varsinaista valintaa julkaistaan tuomariston valitsema shortlist, jonne listataan jokaiselle festivaalille ehdolla olevat parhaaksi arvioidut esiintyjät.
Kriteerit ovat samat kuin esiintyjille festivaaleilla yleensäkin. Esiintyjän tulee sopia festivaalin muuhun ohjelmistoon, heillä tulee olla hyvä ja ammattimainen ote esiintymiseen eli jo jonkin verran kokemusta esiintymisestä sekä faneja. Kaikkein tärkeintä on kuitenkin hyvä musiikki: valittavalla esiintyjällä tulee olla omia kappaleita, joissa on potentiaalia.
Valittavia esiintyjiä kohdellaan sopimusten näkökulmasta samalla tavoin kuin muitakin kyseisen festivaalin esiintyjiä. Esiintyjän kanssa solmitaan normaali sopimus ja maksetaan asianmukaiset palkkiot. Lisäksi kappaleiden tekijät ja kustantajat saavat Teoston kautta korvauksen musiikkinsa esittämisestä, kun esiintyjät tekevät esiintymisestään ilmoitukset Teostolle.
>> Katso video siitä, kuinka esityskorvaukset ohjautuvat Teoston kautta kappaleiden tekijöille
Kyseessä ei ole äänestys, joten valituksi voi tulla vaikka esiintyjää on ehdotettu vain kerran. Tärkeintä on hyvä musiikki ja sopivuus muihin kampanjan kriteereihin.
Ota yhteyttä

