Skip to content
Teosto
Kontakta oss

Kundtjänsten informerar

Saknade uppgifter i webbtjänsten har korrigerats

Uppdateringen av decemberavräkninsdata för online- och streamingersättningar (NMP) samt fysiska inspelningar (NCB) i webbtjänsten försenades med cirka en vecka på grund av tekniska problem. Under förseningen kan den totala summan av dina avräkningar ha visats som ofullständig i webbtjänsten.

Felen har korrigerats. Observera att de inte påverkat de slutliga utbetalningarna den 11 december.

Vi beklagar besväret som orsakats av förseningen.

KUNDTJÄNSTENS UNDANTAGNA ÖPPETTIDER UNDER 2025

Vår telefonjänst är stängd på följande dagar. Under andra tider betjänar vi normalt från måndag till torsdag kl. 10–14.

  • 22.10. – Personalens utbildningsdag
  • 24.12. – Julafton
  • 25.12. – Juldagen
  • 26.12. – Annandag jul
  • 31.12. – Nyårsafton

Musikskapare: kom ihåg att du kan sköta följande ärenden i vår webbtjänst utan att köa

  • Anmälningar av verk, dvs. registrering av dina nya verk i en internationell databas över verk
  • Reklamationer om du upptäcker fel i betalningar som gjorts till dig
  • Ändring av skatteinformation (gällande förskottsinnehållning som görs på redovisningar)
  • Ändring av ditt kontonummer om det behövs
  • Ändringar i verkanmälan (endast icke-förlagda verk)
  • Se dina ersättningar: hur mycket och för vilken period du har fått ersättning
  • I den allmänna verksökningen kan du söka bland dina egna och andras verk och deras upphovsmän
  • Frigöra verk för självförvaltning
  • Anmälningar av live eller livestreamade framföranden i Finland och utomlands (spelningar, konserter, andra evenemang)
Vänligen ge respons!

Den respons som vi får från användarna är viktig när vi utvecklar våra webbtjänster. Berätta om din erfarenhet av vår tjänst!