Siirry sisältöön

Ohjeita esitysilmoituksen tekemiseen

Tässä muutamia vinkkejä ja ohjeita, joita saatat kaivata, kun olet tekemässä esitysilmoitusta live-esiintymisestä tai livestriimatusta esiintymisestä.

Yleistä

  • Voit ilmoittaa samassa palvelussa sekä live- että livestriimatut esiintymiset. Jos tapahtuma, jossa esiinnyit oli hybridi (live + striimi), tee ilmoitus sekä live-esiintymisestä että sen striimistä
  • Esitysilmoituksia ei voi tallentaa keskeneräisenä, vaan ne on tehtävä tapahtuman tietojen osalta loppuun. 
  • Kun olet lähettänyt esitysilmoituksen, et enää pääse muuttamaan tapahtuman tietoja (esim. tapahtuman tai sen järjestäjän nimi tai tapahtuman pvm). Jos huomaat täyttäneesi tapahtuman tietoja väärin ja haluat korjata niitä, ota yhteys asiakaspalveluumme, joka korjaa tapahtuman tiedot. 
  • Jos teet esitysilmoitusta aivan ensimmäistä kertaa, hae esittämäsi kappaleet Yleisen teoshaun kautta.

Asiointiroolin vaihtaminen

  • Verkkopalvelun oikeassa yläreunassa on vihreä valikko, jossa voit halutessasi vaihtaa asiointirooliasi / esiintyjänäkymää.
  • Valitsemalla esiintyjän voit ilmoittaa uuden esiintymisen ja näet kunkin esiintyjän kaikkien tapahtumien tilan.

Kappaleiden ja teosten tallentaminen tai muuttaminen

  • Tietoja esitetyistä kappaleista tai teoksista voit täydentää tai muuttaa vielä ilmoituksen lähettämisen jälkeenkin. 
  • Esitysilmoituslistauksessa näet myös kunkin ilmoituksen tilan:

Odottaa sinua = Joku muu (yleensä tapahtumajärjestäjä) on jo ilmoittanut meille tapahtuman perustiedot, ja lisännyt sinut tapahtuman esiintyjäksi. Tapahtumassa esitetyn musiikin tiedot kuitenkin puuttuvat kokonaan.
Mitä sinun täytyy tehdä? Ilmoita esittämäasi kappaleet tai hylkää tapahtuma, jos et esiintynyt siellä.

Vahvistamatta = Joku muu (yleensä tapahtumajärjestäjä) on jo ilmoittanut meille tapahtuman perustiedot, lisännyt sinut tapahtuman esiintyjäksi JA ilmoittanut tapahtumassa esitetyn musiikin tiedot osittain tai kokonaan.
Mitä sinun täytyy tehdä? Tarkista, ovatko ilmoitetut kappaleet oikein ja korjaa niitä tarvittaessa tai hylkää tapahtuma, jos et esiintynyt siellä. Vahvista tiedot tarkistettuasi ne. Jos et vahvista tietoja, tapahtumassa esitetty musiikki viedään tilitykseen tarkistamattomilla tiedoilla.

HUOM! Jos alat tehdä uutta esitysilmoitusta, mutta joku muu on jo ehtinyt ilmoittaa meille tapahtuman perustiedot, ruudulle ilmestyy esiintymispäivän ja -paikan täytettyäsi ilmoitus, jossa kerrotaan, että samalle päivälle samaan esityspaikkaan on jo ilmoitettu esiintyminen. Käytä tässä tapauksessa jo ilmoitetun tapahtuman perustietoja ja ilmoita vain esittämäsi kappaleet.

Vahvistettu = Sinä itse (tai joku toinen, joka tekee esitysilmoituksia puolestasi) olet tehnyt esitysilmoituksen ja antanut tapahtumassa esitetyn musiikin tiedot.
Mitä sinun täytyy tehdä? Tarvittaessa muokkaa ilmoituksen tietoja poistamalla tai lisäämällä siihen kappaleita tai muokkaamalla kappaleiden kestoja.

Suljettu = Esitysilmoitus on edennyt tilitykseen eikä sitä voi enää muokata.

HUOM! Jos huomaat Suljettu-tilassa olevan esitysilmoituksen, jossa on merkittävä virhe (esimerkiksi kappaleita puuttuu tai järjestäjän tiedot ovat väärin), ota yhteys asiakaspalveluumme virheen korjaamiseksi.

Esitysilmoitukset ulkomailla tapahtuneista esiintymisistä näkyvät Suljettu-tilassa heti, kun lähetät esitysilmoituksen. Tämä johtuu siitä, että lähetämme esitysilmoituksen mahdollisimman pian sen saatuamme esiintymismaan tekijänoikeusjärjestölle (ns. valvontapyyntö).

Uuden esiintyjäkokoonpanon lisääminen

Voit lisätä itsellesi uuden kokoonpanon verkkopalvelun uudella etusivulla.

  • Pääset uudelle etusivulle klikkaamalla ”siirry uudistetuille sivuille” -nappia
  • Uudistetuille sivuille, pääset myös klikkaamalla verkkopalvelun yläkulmassa olevaa Teoston logoa.

Settilistat

  • Uudessa palvelussa ei tehdä settilistoja erikseen.
  • Jos olet tehnyt esitysilmoituksia jo aiemmin, voit kopioida esittämäsi teokset jostain aiemmasta esitysilmoituksesta uuden ilmoituksen pohjaksi. Voit muokata aiemmasta ilmoituksesta kopioimiasi tietoja helposti lisäämällä tai poistamalla kappaleita ja muuttamalla niiden kestoja.

Vuosien 2019, 2020 ja 2021 esitysilmoitukset

  • Jo käsiteltyjä ja tilitettyjä esitysilmoituksia ulkomaan esiintymisistä vuosilta 2019, 2020 ja 2021 ei ole siirretty uuteen palveluun.
  • Tiedot esiintymisistä ko. vuosina säilyvät vanhassa palvelussa. Toimitamme tietoja erillisestä pyynnöstä, jos tarvitset niitä esimerkiksi reklamaation tekemistä  varten.

Saman teoksen tai kappaleen esittäminen kahteen tai useampaan kertaan

Samaan ilmoitukseen ei voi lisätä samaa teosta tai kappaletta useampaan kertaan. Jos esität saman teoksen tai kappaleen kahteen tai useampaan kertaan samalla keikalla, toimi seuraavasti:

  • Tee yksi esitysilmoitus ja pidennä teoksen kesto vastaamaan sen esitysten yhteiskestoa. Esim. jos esität kaksi kertaa kappaleen, jonka kesto on 3’13, laita ko. kappaleen kestoksi 6’26.
  • Yksi ilmoitus riittää myös silloin, kun esiinnyt samana päivänä yhdessä ja samassa esiintymispaikassa, mutta useamman kerran (esim. päivä- ja iltakeikka). Lisää ilmoitukseen teosten tai kappaleiden kokonaisesitysaika yllä olevan mallin mukaan.

Esitysilmoituksia voi tehdä myös mobiililaitteilla

  • Verkkopalvelu toimii myös mobiilissa, joten voit kirjautua verkkopalveluun koska tahansa ja miltä tahansa laitteelta.

Kirjaudu verkkopalveluun tästä>>

Muita ohjeita verkkopalvelun käyttöön löydät täältä>>

Annathan meille palautetta!

Kehitämme verkkosivujamme ja otamme mielellämme vastaan palautetta. Vastaaminen onnistuu nopeasti!

Evästeet Teoston verkkosivustolla

Eväste on pieni tekstitiedosto, joka tallentuu tietokoneellesi tai muulle laitteellesi ja tallentaa tietoa käynnistäsi Verkkosivustolla. Evästeiden avulla Teosto parantaa palveluidensa käytettävyyttä.

Evästeillä kerättyjä tietoja ei lähtökohtaisesti yhdistetä tunnistettuun henkilöön liittyviin henkilötietoihin, mutta jotkut evästeillä kerättävät tiedot saattavat olla välillisesti yhdistettävissä tunnistettuun henkilöön liittyviin henkilötietoihin.

Lue lisää tietosuojalausekkeestamme ja evästeselosteestamme.

Evästekategoriat
Välttämättömät evästeet

Nämä evästeet ovat välttämättömiä verkkosivustomme saatavuuden varmistamiseksi. Ne esimerkiksi lataavat osan verkkosivustomme toiminnoista etukäteen nopeuttaakseen verkkosivuston latautumista. Välttämättömiä evästeitä käytetään myös valitsemiesi asetusten määrittämiseen ja muistamiseen. Voit kieltää välttämättömien evästeiden käytön selainasetuksissasi, mutta huomioithan, etteivät verkkosivuston kaikki toiminnot ja osat sen jälkeen toimi välttämättä kunnolla.
Lisätietoja evästeistä

Analytiikkaevästeet

Käytämme analytiikkaevästeitä kehittääksemme verkkosivustomme toimintaa. Analytiikkaevästeillä kerätään tietoa muun muassa siitä, miten käyttäjät käyttävät verkkosivustoamme ja miten he navigoivat verkkosivuston eri välilehtien välillä. Tietoja käytetään lähtökohtaisesti anonyymissä muodossa.
Lisätietoa: tietosuojalauseke ja evästeseloste

Toiminnalliset evästeet

Toiminnallisten evästeiden avulla voimme tarjota verkkosivustollamme erilaisia toimintoja, kuten soittolistoja ja reaaliaikaisen chatin. Jos kiellät toiminnallisten evästeiden käytön, osa tai kaikki näistä toiminnoista ei välttämättä toimi oikein.
Lisätietoa evästeistä

Markkinointievästeet

Markkinointievästeet auttavat meitä räätälöimään markkinointia ja tarjoamaan verkkosivustomme käyttäjille tulevaisuudessa yksilöllisempiä palveluita. Keräämme markkinointievästeiden avulla tietoja esimerkiksi käyttäjän käyttäytymisestä ja mieltymyksistä verkkosivustollamme.
Lisätietoa evästeistä